Class Notes (836,128)
Canada (509,645)
York University (35,302)
FSL 1000 (41)
Lecture 16

French Lecture 16 (Past & Future Tense).docx

4 Pages
70 Views
Unlock Document

Department
French As A Second Language
Course
FSL 1000
Professor
Mirela Cherciov
Semester
Winter

Description
January 28, 2013 FSL 1000 Cours 16 Révision + Dossier 5: Leçons 1 et 2 1. Révision du Cours 15 + 1. a) Le passé récent et le futur proche (p. 103) 1. b) Donner des conseils: impératif pour donner des conseils (p. 105) 2. On continue avec les verbes…-er et -ir (p.101) Le passer récent et le futur proche (p. 103) Écoutez la conversation 130  Qui appelle et pourquoi?  Expliquez le message de Yann: « Je prends la route. Bientôt le grand départ»  Quels sont les événements passés et les événements futurs?  fête de départ  héritage  départ de Grenoble  tour du monde  Comment l’amie de Yann réagit-elle à la nouvelle? Action dans le futur immédiat = le Action dans le passé immédiat = le futur proche passé récent Will you leave Grenoble? I’ve just seen your wall on Mybook. Tu vas quitter Grenoble? Je viens de voir ton mur sur Mybook. I will go on a tour around the world. I’ve just received an inheritance. Je vais faire le tour de monde. Je viens de recevoir un héritage. Formation: F
More Less

Related notes for FSL 1000

Log In

OR

Join OneClass

Access over 10 million pages of study
documents for 1.3 million courses.

Sign up

Join to view

OR

By registering, I agree to the Terms and Privacy Policies
Already have an account?
Just a few more details

So we can recommend you notes for your school.

Reset Password

Please enter below the email address you registered with and we will send you a link to reset your password.

Add your courses

Get notes from the top students in your class.

Submit