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Kierkegaard Fear and Trembling.docx

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Department
Philosophy
Course Code
PHIL 1090
Professor
Daniel Frost

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Description
Kierkegaard Fear and Trembling 01/28/2014 What is  existentialism? Kierkegaard and Nietzsche One is Christian one is atheist Existentialism: best expressed by Sartre’s famous slogan “existence precedes essence This means no general account of what it means to be human can given, since that meaning is decided in  and through existing itself. As Nietzsche will say, life is “self­overcoming” In contrast to other entities, whose essential properties are fixed by the kind of entities they are, what is  essential to a human being what makes him who he is—is not fixed by his type but by what makes him  himself, who he becomes.  Rocks stay rocks. Humans are rock stars Ones identity is constituted neither by nature or culture it is constituted by you The General Existential Dilemma Does man have a destiny? “I act without knowing what action is, without having a wish to live, without knowing who I am or if I am” –  Maurice Blondel “Adolescent entering life, to limit his curiosity as if with blinder? Each determination cuts off an infinity of  possible acts. No one escapes this natural mortification.” “your past” your constituted self (what you have produced thus far) you “the present moment” you must now face the anxiety  of constituting yourself at the moment of choice…   “unknown  future” but  once you choose, all of the other choices died. All the unlived life is still there you just  didn’t choose it. the existentialist doesn’t want you to regret your decision. So you need to consider every  choice you make. People get it in their head that some avenues are closed off o them from some belief in  religion or society, etc. but those allusions are not true. All the avenues are open. A new critique of Reason? You’re no better off than your parents, your on your own. Any generation that thinks they’ve made some  progress on answering the key existential questions they are wrong.  It took Descartes a lifetime to get where he got. But people just start there now without doing the hard work  it took to get to that premise.  Everything in fear and trembling revolves around the story of Abraham.  The title is from Paul, “So then my beloved, just as you have always obeyed,, not as in my presence only,  but now much more in my absence, work out your salvation with fear and trembling” Were supposed to be able to regard what Abraham did not as unethical and also admire him. Kierkegaard: Faith Over Reason (Hegel) From the preliminary Expectoration: “It is supposed to be difficult to understand Hegel, but to understand Abraham is a small matter. To go  beyond Hegel is a miraculous achievement, but to go beyond Abraham is the easiest of all.” (33) Absolute Knowing: “The System” The absolute includes both the false infinite and the finite you put opposite of it.  You cant stand outside the system when your in it and you cant capture my subjectivity Anyone who claims they have a deep connection to god can use that faith to justify some great unmoral  action.  Kierkegaard: an Anti­Hegelian Hegelian? Kant uses Moralitate to describe his morality of the universal and necessary.  Hegel uses: Sittlichkeit Aufhebung: to preserve and destroy The moral law: (universal and necessary) = divine command when the command is in harmony with the moral law then its fine to follow it. in the example of Abraham the  command is not in harmony with the moral law.  The teleological suspension of the ethical is when you suspend the moral law for god who ha a higher  purpose.  The Epigraph and the Pseudonym You may be like the messenger who sees the message in an action, like Tarquinius Superbus cutting the  heads off the poppies, but some people will take a lot from it. “the son understood but the messenger did  not.” You cant get your mind around Abraham, your too tuck on Kantian ethics where no human being can  be a means to an end.  Epigraph: Kierkegaard uses the pseudonym of Johannes de Silentio or “John of Silence” De Silentio tells us he is “No philosopher and doesn’t understand the system” instead he “easily envisions  his fate in an age that has crossed out passion in order to serve science” Those who claim it is easy to “understand” Abraham’s story perplex Kierkegaard.   Silentio doesn’t understand Abraham but your supposed to  be like the son who understands the message  about Abraham the Silentio is delivering to you even though he doesn’t understand himself The preface What connect Kierkegaard’s discussion of Descartes and the Greeks with his discussions of faith in the  preface Essentially that what previous generations made a “task for a whole lifetime…” the previous generation  takes it as given and tries to go beyond Just like in philosophy people do not start at the beginning figuring it our themselves they are starting on a  platform that Is somehow unauthentic. It takes a lifetime to get there you cant just start. The philosophers of  his age have started where other philosophers have left off without really getting there. If you think  Christianity is easy you are not doing something right. Recognize x is impossible but still hoping for it, which  he realized logically is an absurdity. Two Wrong responses One thing that seems definitive: de Silentio wants to dissuade us from two immediate and, on his view,  equally incorrect (knee­jerk) responses to the story The Ram (outcome based): “oh Isaac was fine in the end. That’s faith for ya!” (Uncritical CCD class) The Knife (intention­based): “Are you nuts? He was wiling to raise the knife and kill his son! He’s a  monster!” (Kantian/Hegelian) Attunement/Exordium Attunement: bringing into harmo
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