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Dream World 2
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Department
Music
Course
MUS-0035
Professor
Hannah Lewis
Semester
Spring

Description
Dream Worlds 2: Contemporary Approaches (Inception, dir. Nolan,  2010) Chion 7: “Sound Film—Worthy of the Name” ­ Historically specific approach rather than sound­image relationships ­ Noises don’t appear in earlier sound film; focus was on the dialogue ­ Sounds came out of a single channel (not surround) o Soundtrack would get too crowded if there were too many noises ­ “Revalorization of noise” o Changes to use of sound even after introduction of sound films ­ Dolby (1970s)  Multi­channel sound playback  Well­defined noises simultaneous with dialogue o Noises could be spatialized and could become part of story more easily o Could hear where they were coming from in the space of the film o High and low frequencies produced much better o Changed possibility for realism of sounds ­ Superfield o The space created by the sounds, now that there are multi o Noise is music and everything else  Could do a lot more now that it could emanate beyond the bounds of the  screen ­ Theoretical issues o Film sound is a plus, an add on o A film without sound remains a film, but a film with no image does not o Contradictory to what we’ve been claiming o Chion argues that sound needs the image to function Chion 8: “Television, Video Art, Music Video” ­ Most dated chapter: deals with journalistic TV and sports ­ Differences between TV and cinema o More important in TV, could function in a different sphere o Multiple off­screen voices (ex. sports commentary) acceptable ­ Video art—different format o Taken for granted today, but had to be addressed in the 1980s o Frame is less important than it is in cinema ­ “Image­Radio” (MTV, music videos) o TV continues to be sound­image medium, except here o Image is an add­on; sound is driving o Where TV assumes a radiophonic nature (emphasis on sound rather than on the  image) o Most of the time they operate in different spheres, except for moments of  synchronization o We’ve thoughts about music videos as visualization of music, but necessarily  contradictory to Chion’s argument Sigmund Freud (1856­1939) ­ Austrian­born psychologist, whose views are less important these days except for a  historical overview; theories have still persisted and have been influential in film theory ­ Father of psychoanalysis o Clinical method of treating psychopathology through dialogue ­ Id, Ego, Superego o Three modes of through o Ego is the mediator between impulsive desire that operate on pleasure principle  (id) and moral component of psyche (superego) ­ Oedipus Complex o Sexual desire for the parent of the opposite sex; identification with parent of the  same sex ­ Repression o Unconscious has all these desires of the id but we repress them because that  would take over our conscious state of mind ­ Wish fulfillment o Dreams can be a way to fulfill these desires ­ Dreams as workings of unconscious o Interpretation of Dreams  (1900)  Introduced theory of unconscious with respect to interpretation  Very influential text for Freud in developing his theories  Specific technique for which dreams could be interpreted  Attempts by the unconscious to resolve conflicts  Unconscious is unruly; in real life we censor our thoughts, but they come  through in dreams • Unconscious might warp meaning to make it through our mind  Dreams require interpretation to be understood
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