Chapter 14 – Advertising and Digital Communications.docx
Premium

8 Pages
96 Views
Unlock Document

Department
Commerce
Course
COMMERCE 2MA3
Professor
Grant B Mc Clelland
Semester
Fall

Description
Chapter 14 – Advertising and Digital Communications Advertising • Paid, nonpersonal communication through various media about a business firm, not­for­profit  organization, product, or idea by a sponsor identified in a message that is intended to inform,  persuade, or remind members of a particular audience  • Nonpersonal promotions  ▯develop promotional mixes and marketing communication strategies • Advertising most visible form • used by marketers to reach certain groups of people with messages designed to appeal to  business firms, not­for­profits, or ultimate consumers. Types of Advertising •  Product Advertising  − nonpersonal selling of a particular good or service, the type people picture when they  think of promotions . •  Institutional Advertisin  − promotes a concept, an idea, a philosophy, or the goodwill of an industry, company,  organization, person, geographical location, or government agency. − broader concept than corporate advertising  ▯nonproduct advertising sponsored by a  specific profit­seeking firm − closely linked to public relations Advertising Roles/Objectives •  Advertising must create interest in the Brand by : − Reinforcing existing attitudes about an Established Brand − Changing attitudes about an Existing Brand − Creating an overall impression about a new product − Giving the consumer a Reason to Act Objectives of Advertising •  Informative advertising   − seeks to develop initial demand for a good, service, organization, person, place, idea, or  cause. − It’s a common method used in promoting any new market entry, because at the  introductory stage the goal is simply to announce availability. •  Persuasive advertising   − designed to increase demand for an existing good, service, organization, person, place,  idea, or cause. − It’s a competitive method suited to the growth stage and early maturity stage of the  product life cycle. •  Reminder advertising    − strives to reinforce previous promotional activity by keeping the name of the good,  service, organization, person, place, idea, or cause in the minds of the public. − It’s common in the latter maturity stage and through the decline stage of the product life  cycle. • Advertising attempts to condition consumers to adopt favourable views toward a promotional  message. • The goal of an ad is to improve the likelihood that a consumer will buy the good or service. • To get the best value for their investment, firms must first determine their advertising  objectives. • Reasons for using ads: − To enhance consumer perceptions of quality in a good or service − To increase customer loyalty − To encourage repeat purchases − To protect themselves during a price war − To show their superiority in order to raise prices without losing market share Advertising Objectives: brand awareness (levels) • Aided awareness  ▯recognition • Unaided awareness  ▯recall • Share of mind awareness  • Top of mind awareness Advertising Strategies • effective advertising strategies accomplish at lease one of three tasks: − Informing − Persuading − Reminding • choosing a strategy is to develop a message that best positions a firm’s product in the mind of  the audience Comparative Advertising • emphasizes messages with direct or indirect promotional comparisons between competing  brands. − Firms whose products are not the leaders in their markets often favour this format.  • Today regulators actually encourage it, before frowned upon − keep the marketplace competitive, keep consumers better informed, and keep prices  low.  Celebrity Testimonials • Use of celebrity spokespeople for products • Advantages: − Improved product recognition  − Ability to reach consumers of other cultures − A celebrity testimonial generally succeeds when the person is a credible source of  information for the product being promoted − Appropriately matched celebrities improve the product’s believability, recall, brand  recognition, and brand equity • Disadvantages of using celebrities: − A celebrity who endorses too many products may create marketplace confusion. − If a celebrity is involved in a scandal or has legal problems, response to ads is affected. Retail Advertising • includes all ads by retail stores that sell products directly to the consuming public. • accounts for a good portion of total ad expenditures, its effectiveness varies widely • Consumers may respond with suspicion or disbelief—source, message, and shopping  experience seem to affect consumer attitudes toward these ads. • cooperative advertising  ▯a retailer often shares advertising costs with a manufacturer or  wholesaler, improving dealer relations and strengthening vertical links in the marketing  channel. Interactive Advertising • Involves two­way promotional messages transmitted through communication channels that  induce message recipients to participate actively in the promotional effort • e­commerce and the Internet  ▯interactive kiosks = creates a dialogue between markets and  individuals − gain and hold a shopper’s interest in an environment where shoppers like to be in  control. − provides information to help consumers throughout the purchase and consumption  processes • Interactive advertising adds value by offering the viewer more than just product­related  information or promotion of a brand.  Cross Promotion • A technique in which marketing partners share the cost of a promotional campaign that meets  their mutual needs • Joint efforts between established brands create greater benefits for both organizations. Creating an Advertisement • With so many dollars at stake, companies must create effective and memorable ads that  increase sales and enhance a firm’s image. • pinpointing goals that ads need to accomplish. − Common goals include educating the public about a product’s features, enhancing brand  loyalty, or improving consumer perception of the brand.  − These objectives should guide the design of the ad. − Research can identify what appeals to consumers, and ads can be tested with potential  buyers before committing funds. • marketers have to find a creative way to demonstrate these often intangible images and convey  their benefits Creative Process Overview 1. Marketing Strategy 2. Copy Strategy 3. Selling Idea(s) 4. Scripts 5. Testing/Production • Marketing Strategy ­  Includes Target Market definition, Positioning and Benefits.  = General Brand Marketing Blueprint. • Copy Strategy ­ Includes target Market definition  and Benefits. Reflects the Positioning of the  Brand  = an agreed to important document that initiates Creative development by Agency. • Selling Ideas­General, consumer friendly ideas of how to translate/visualize the Copy Strategy.  − Form the basis of an individual commercial.  • Scripts – Drafts of commercials presented to Client on paper with simple accompanying  visuals.  − If accepted by Client a script will be fine tuned for testing and/or final production. Translating Advertising Objectives into Advertising Plans • Objecteivs  ▯advertising plans • Marketing research helps guide choices in technical areas such as budgeting, copywriting,  scheduling, and media selection. • Posttests  measure the effectiveness of an ad and provide feedback on any needed adjustments • positioning strategy  ▯aims at creating a desired image in the consumer’s mind and  distinguishing the product from those of competitors. • Advertising then communicates the desired position by stressing certain characteristics— features, price, quality, applications, user needs, or product classes, and competitors’  shortcomings. Advertising Messages • Advertising campaign — Series of different but related ads that use a single theme and appear  in different media within a specified time period Advertising Appeals • Tone of the ad • Can be practical, emotional, serious/funny, informative • Several types of appeals can be based on: −  Fear   o implies that incorrect buying decisions could lead to illness, injury, or other  negative consequences; but can backfire if viewers tune it out as too strong or  unbelievable   −  Humour   o creates a positive mood, can improve audience awareness and recall and  enhance brand image; but can distract focus away from the product, lose  effectiveness quickly, or annoy certain consumers or cultural groups       −  Sex   o attracts attention but boosts recall only if the appeal is appropriate to the 
More Less

Related notes for COMMERCE 2MA3

Log In


OR

Join OneClass

Access over 10 million pages of study
documents for 1.3 million courses.

Sign up

Join to view


OR

By registering, I agree to the Terms and Privacy Policies
Already have an account?
Just a few more details

So we can recommend you notes for your school.

Reset Password

Please enter below the email address you registered with and we will send you a link to reset your password.

Add your courses

Get notes from the top students in your class.


Submit