Study Guides (247,998)
Canada (121,216)
Spanish (2)
SPAN 101 (2)
Final

takehome_Repaso-Final-101.doc

7 Pages
163 Views
Unlock Document

Department
Spanish
Course
SPAN 101
Professor
Diana Parry
Semester
Winter

Description
REPASO – EXAMEN FINAL Los artículos. Write the corresponding article before each noun. (1.1 p.10) Definido Indefinido 1. chico 1. chico 2. televisión 2. televisión 3. lapices 3. lapices 4. universidades 4. universidades 5. programas 5. programas ¿Qué hacen en estos lugares? Complete the sentence using a verb of your choice. Use the same verb only once. (all SER 14/ -ar 32 / estar 36 / -er and –ir verbs 62 / tener and venir 64 / ir 80 etc.) Modelo: En una fiesta Juan baila la macarena. 1. En Chapters yo 2. En la universidad Uds. 3. En la casa tú 4. En la clase de música Daniel 6. En una cafetería vosotros 7. Por la tarde tú 8. En Cuba mi amiga y yo 9. En el gimnasio ellos _________________________________________________________ 10. Yo nunca _________________________________________________________________ Los adjetivos. Complete the paragraph with the correct form of the adjectives. (3.1 p.58 Las sillas de la clase son (blanco) ______________ , la pizarra es (verde) _____________ y la tiza es (blanco) ____________. Los pupitres de los estudiantes son (pequeño) _______________ y el escritorio del profesor es (grande) ____________. El mapa de España en la pared es (viejo) ____________. Las mochilas de los estudiantes son (negro) ____________ y (azul) _____________ , y el bolígrafo del profesor es (rojo) _____________. El libro de español es (interesante) ____________________, pero las tareas son (difícil) __________________. 1 Using expressions with the verb TENER, please complete the following. 64. a) Te llamas Beatriz y _______________ 22 ________________ de edad. b) A las once y media de la noche los niños siempre ______________ mucho _______________. c) Mi amiga y yo queremos salir -- _______________ ________________ de ver una película. (to see a movie) d) Ya son las ocho de la mañana -- ¡Dios mío! Yo _________________ _______________. e) Felipe no quiere ver las películas de horror -- _________________ mucho ____________. Using expressions with the verb TENER, please describe what the following people are feeling. a) Teresa is in Chicago in January. _________________________________________________________ b) You and your friends have been fasting for two days. _________________________________________________________ c) You are very late for your next class. __________________________________________________________ d) The children are all alone in the house when they hear a noise. __________________________________________________________ e) It's snowing and we have no coats on. _________________________________________________________ Tus planes. What are the following people going to do next weekend? Write about their plans using the verb ir. Do not use any verb more than once. 1. Yo _______________________________________________________________ 2. Mis amigos y yo ____________________________________________________ 3. Los estudiantes _____________________________________________________ 2 Para completar. Choose the appropriate completion for the following sentences. Write the word in the blank provided. 1. Me seco las manos con una ______________. jabón toalla espejo 2. A mi hermano le gusta levantarse tarde, pero yo prefiero levantarme _________________ anoche temprano hoy 3. Alberto practica básquetbol en la universidad y es un atleta excelente. Él es muy _______________. bajo gordo alto 4. Pepe tiene pelo rubio y ojos claros. Él es ___________________. mexicano chino norteamericano 5. Cuando deseo saber la hora miro el ____________________. cesto reloj borrador Frases. Use the following words incomplete Spanishsentences. (Use of reflexive) 1. anoche _________________________________________________________ 2. ayer __________________________________________________________ 3. el lunes pasado ___________________________________________________________ 4. el año pasado _____________________________________________________________ 5. hoy _____________________________________________________________ Translate the following into Spanish. (present and preterite) A) I don't have many friends, and you _________________________________________________________ c) My friends are in a hurry but they are going to go to a restaurant. _________________________________________________________ h) They are going with you, Julia. _________________________________________________________ 3 Answer the following questions in complete sentences. 1. ¿Cuánto c
More Less

Related notes for SPAN 101

Log In

OR

Join OneClass

Access over 10 million pages of study
documents for 1.3 million courses.

Sign up

Join to view

OR

By registering, I agree to the Terms and Privacy Policies
Already have an account?
Just a few more details

So we can recommend you notes for your school.

Reset Password

Please enter below the email address you registered with and we will send you a link to reset your password.

Add your courses

Get notes from the top students in your class.

Submit