Study Guides (248,000)
Canada (121,218)
English (119)
Final

Narratives Exam Review.docx

13 Pages
94 Views
Unlock Document

Department
English
Course
English 1027F/G
Professor
Nigel Joseph
Semester
Fall

Description
Narratives Exam Review Format: Part A: Identify quotes and meaning, Part B: Write essays (this is 70%)   Definitions:  Chapter 1 & 2:  Semiotics is the study of signs.  The fundamental definition of a sign is that it is  not any other sign (relations of difference are the basis of signs):  in other words,  we make sense of signs in relation to other signs.  We recognize a sign because it  is different from all other signs.  But a sign also has two parts:  a signifier and a  signified. Each one of these parts can also become a sign in another set of  relations.  When we use signs, we do so by selections and combinations of terms  (these terms rather than other ones, these terms in this order rather than in some  other order).   The choices of signs and the combination of signs in use are  relations that coincide to produce signification (or meaning). Metaphor (do not use “vehicle” and “tenor” in practicing:  they can be misleading  when you are trying to grasp the meaning of a metaphor in semiotic terms:  try to  use “signifier” and “signified” and “relations” between signifiers instead to  explain how the metaphor produces the meaning) Metonymy (“synecdoche” is only one kind of metonymy; try to practice by  understanding that “metonymy” produces meaning relationally; using the term  “synecdoche” will not always enable you to identify or understand a range of  metonymies that occur syntagmatically) “Paradigms are the sets of relationships, on the level of either the signifier of the  signified, between a sign and all the other elements in the system” Paradigmatic  relations characterize the enabling conditions of language as a system. A text is  paradigmatically constructed out of substitutions and selections – it works rather  like a metaphor Syntagms, which position one sign along a chain of signs, as in a sentence. […]  [‘[S]igns do not have to be directly adjacent to each other to be placed in  syntagmatic relation.   A pronoun, for instance [e.g., he, she, it], is a signifier  which simply points elsewhere in the discourse for its signified, to a noun in close  proximity that can serve as the pronoun’s antecedent. syntagmatic relations  characterize the enabling conditions of language in use. And a text is  syntagmatically constructed out of combinations and additions – it works rather  like metonymy.   *** In other words, paradigmatic and syntagmatic relations work together  simultaneously to produce signification (or what we more commonly refer to as  “meaning”). Binary oppositions repeatedly pervade – circulate through – a text because of the  differential field of meaning provided by a sign. One sign means something – is  recognizable as a signifier – it refers not to something outside language but to  something within language, its opposite, which refers to its opposite, and so on. Review: Semiotics Sign­ a sign is made up of two parts: a signifier and signified­it is the way we  interpret things (the way we make meaning) is something that can be interpreted as having a meaning, which is something  other than itself, and which is therefore able to communicate information to the  one interpreting or decoding the sign. Signifier­ this is the actual material of a sign “Stop=s­t­o­p” The signifier is the form that the sign will take, whether it be a sound or image and  the signified is the meaning that is conveyed. Signified­this is what I make of the sign “Stop means to come to a hault” The meaning or idea expressed by a sign, as distinct from the physical form in  which it is expressed. Langue­this is the actual language of a word   parole (or discourse)­this is how the language is placed A generalization of the concept of conversation within all modalities and contexts. Paradigm­this is the relationship between the words that make up the sign  • Syntagm­ Syntactics: Relations among signs in formal structures Pragmatics: Relation between signs and sign­using agents Paradigmatic relations, whether that word is a verb, noun etc syntagmatic relations­certain order of organizing words phrases etc Relations of difference­“stop means stop because it doesn’t mean go”  Similarity  Placement­“Please stop making that noise” I know they want me to not continue  what I am doing because I am making noise Binary opposition­Go ? A concept developed by Strauss and Barthes whereby if  you cannot experience the opposite of an emotion (eg. Sadness), you cannot feel  the emotion itself. Paradigmatic opposition,  syntagmatic opposition Metaphor as a rhetorical figure that produces signification based on relations of  similarity or resemblance (do not use “vehicle” and “tenor” in practicing:  they can  be misleading when you are trying to grasp the meaning of a metaphor in semiotic  terms:  try to use “signifier” and “signified” and “relations between signifiers”  instead to explain how the metaphor produces the meaning) Metonymy (“synecdoche” is only one kind of relation that produces metonymy,  i.e., a relation between a part and a whole; try to practice metonymy as also  producing signification by relations of contiguity and association) Paradigmatic metaphor; syntagmatic metaphor Paradigmatic metonymy; syntagmatic metonymy Chapter 3: Chapter 3 focussed on “the structures of narration at the level, or in the form, of  story” understood as “the sequencing of events which can be paraphrased and  analyzed” (Cohan and Shires 82).  Like words understood semiotically (no word  can signify in isolation from other words), events only come to signify in relation  to other events and other features of narrative. To be able to paraphrase a sequence  of events, we have to assume that events are signifiers that have (paraphrasable)  signifieds, and in so doing, we temporarily suspend our awareness that the events  we have paraphrased have been narrated to us.  In other words, the narrating of  events, or the telling of events, is not the same as the events ‘themselves’ or their  sequencing:  narration is a representation of the events in language, and as such,  the narration must be segmented into components that produce (and sometimes  frustrate) our ability to paraphrase (or to assign signifieds to) the events.  Again,  as with each chapter of Telling Stories, chapter 4 builds on previous semiotic and  narratological terms and concepts, while introducing us to new terms specific to  segmenting and analyzing components of narration. Definitions:  Sequence: contains at least two events, one to establish a narrative situation or  proposition, and one to alter (or at least merely to differ from) that initial situation.  Syntagmatic Sequence: places events in a sequence to organize signifying  relations of addition and combination, thereby operating in a linguistic structure.  ­Kernal Events: raise possibilities of succeeding or other events, they initiate,  increase or conclude an uncertainty so they advance or outline a sequence of  transformations [cannot be removed, reordered or replaced]  Satellite Events: on the other hand, amplify or fill in the outline of a sequence by  maintaining, retarding, or prolonging the kernel events they accompany or  surround. [can be reordered and replaced­transition events] Enchanied: when the story syntagm places it back  to back sucession with another  event: this signifies time as a simple succession.  ­when one event occurs after another they are in a linear syntagm chronological  order Embedded: when a story inserts one event into another event, so that two events  are occurring simultaneously [because she looked up, Irwin thinks she lied]  Joined: if the story gives an event a plural function: so that it bears a relation to  more then one event. [ Getting in a Car Accident, cause Stacey to be late, lose her  job and for Robert to miss saying he loves her] Macrosctructure: a syntagmatic organization of numerous sets of sequences, each  with its own relatively independent syntagmatic organization or microstructure Macrostructure: events set in macrostructures can be two things: addition of  functions [kernel or satellite­which means there is microstructure and from the  microstructure there is more kernel and satellite events] combination of functions  [enchaining, embedding, joining] You can tell if an event is embedded of joined  because they may stand out as stressful in the story of events.  •  What keeps a story going is the displacements of both the initial and the  closing events *the sequence is what sets the events in relation to each other Paradigmatic Sequence: replaces one event with another to organize signifying  relations of selection and substitution thereby operating like a metaphor in a  linguistic structure.  [events are used to advance or amplify the sequence] Closure: recognizing the temporality of an event for one another, leading to the  point of termination Serial Structures: organize several macrosequences, embedding or combining the  final point of the sequence with the opening or middle points of another one in  order to defer the final point of closure. • This structure stresses the importance of closure as a means of containing  the movement of narrativity which the syntagmatic structure produces  • The opening and closing of a story are paradigmatic still points of  resemblance  • What initiates a story is the placement of an event in a sequence to mark a  beginning what ends a story is the replacement of the initial event by  another one to mark an ending • Events are organize by similarity to each other • Groupings of events are based on type, events of one kind as opposed to  another, or location, events occurring at one setting as opposed to another,  or on actors, events involving one actor as opposed to another  • Binary opposition draws on the opposites in the story The Function of Actors: Events need agency in order to be carried out: actors make this happen. A story  places characters in relation to the sequence of events; the relation will decide the  function the actor plays.  Performance: is the subject of a story, it gives agency of action  Object: is the goal or destination of that action The Sender: Initiates or establishes the event in the story The Receiver: Benefiting from or registering effects of the event  The Opponent: Retarding or impeding the event by the opposing subject or  competing with the subject for the object The Helper: Advancing or furthering the event by supporting or assisting the  subject *these actors are mostly seen in folk or fairy tales­classic stories • The function of one single character can switch depending on the event • The characters in a story can be analyzed on the basis of their performing:  Singular Functions: when a character serves the same function repeatedly  Changing Functions: when a character serves different function for  different events Multiple Functions: when a character serves more than one function or an  event Indeterminate Functions: when the function of a character is not apparent  or is revised in retrospect  Traits: used to define characters, a narrative adjective, labeling a personal  quality of a character as it persists over part or whole of the story. • The traiting of a character paradigmatically compares them with other  actors and therefore makes them individuals in the story.  • A repetition of traits gives a character consistency  Story Structure:  A story structure is important to the overall meaning and interpretation of a story.  The genre, whether it is a bildungsroman, a romance, etc,. all helps to identify the  following:  ­identifies the cultural semiotics  ­makes it publically intelligible  ­social framework ­gender difference ­what binaries the story is arguing in relation to current or past culture issue Chapter 4:  Temporality Narration occurs in time, events occur in time, but the timing of narration is  seldom the same as the timing of the events themselves. “The differential relation  between [narrational time and story time] can be analyzed in terms of order,  frequency, and duration” (Gerard Genette’s terms, in Cohan and Shires 84).  Temporality examined through order of events in story and in narration:  tool  to help us understand the effects of the timing of the telling of the story on how we  understand the meaning of events of the story:  the relation between the order of  narrating the events and the order of events as a sequence:  “Specific points of  disparity between the temporal order of the story sequence and that of the  narration are called anachronies” (Cohan and Shires 84).  Anachronies can be  either analeptic or proleptic, usually a mix of both, but with one or the other more  prominent, usually analeptic, reaching back in time to narrate events up to the  present moment of the narrative, though modernist narratives jump back and forth  so much that it may be impossible to order the events;  detective novels go back  and forth too but the force of the hermeneutic code, and the reasons for much of  the contents of the narrative, are for purposes of finding a solution to the crime, so  the disparaties between narrational order and story order are usually clear enough  to follow) Temporality examined as Frequency of events and of their narration:  tool to  help us study how the relation between the number of times a specific event occurs  in a story and the number of times it is narrated produces effects on our  understanding: ­the singular event occurs once and is narrated once  Example? ­the repeated event occurs once and is narrated more than once (i.e.,  repeated more than once at the level of narration)   ­the iterative event occurs more than once but is narrated only once ­the pseudo­iterative event which conflates singular and iterative  frequencies (“Events are said to recur many times but they are narrated with the  specificity of a single occurrence” [Cohan and Shires 86).  Try to find examples of each from stories read thus far. Temporality examined as Duration:  “measures the length of narrational time  against the temporal span of the story” (Cohan and Shires 87).  Duration can stress  kernel events over satellite (when narrational time is greater than story time) or  stress story over narration when story time is greater than narrational time (more  satellite events than kernel events) Two common types of narrating duration:   ­summary ­scene Summary takes less time to narrate than the events would take.  Summary  “condenses time in the narration so that it takes less than story time” (Cohan and  Shires 87) (“diegetic,” the telling of events as narrative, which emphasizes  narrational mediation) Scene “coordinates the duration of story and narrational time so that they  appear equivalent” (“mimetic,” the t
More Less

Related notes for English 1027F/G

Log In


OR

Join OneClass

Access over 10 million pages of study
documents for 1.3 million courses.

Sign up

Join to view


OR

By registering, I agree to the Terms and Privacy Policies
Already have an account?
Just a few more details

So we can recommend you notes for your school.

Reset Password

Please enter below the email address you registered with and we will send you a link to reset your password.

Add your courses

Get notes from the top students in your class.


Submit