RTV 3405 Complete Notes (got 94% in the course)

29 Pages
110 Views
Unlock Document

Department
Telecommunication
Course
RTV 3405
Professor
All Professors
Semester
Fall

Description
1. Name and define each of the six functions of TV in American society. Provide an example of  each function. • Commercial industry – enormously profitable, grossing over $100 billion annually through  advertising, cable fees, DVD sales, and other sources of revenue • Democratic institution – informing American citizens and serving the public interest through  news and electoral coverage, and governed by public policy decisions and regulations • Textual form – a unique creative form, with distinct narrative structure and set of genres that  distinguish it from other media • Site of cultural representation – a mirror of our world, offering and often­distorted vision of  national identity, as well as shaping our perceptions of various groups of people • Part of everyday life – viewing and talking about it plays a central, albeit underexamined, role  in our everyday routines • Technological medium – the central screen for a number of digital entertainment and  information media in the home, from DVDs to video games 2. What is the chief economic function of TV? How does this influence TV content including  news?  • Chief function of TV is to attract audiences for advertisers 4. What is deficit spending? Are producers ever in debt? Why? What’s the ultimate pay­off for  them?  • Investing a significant amount of money over first few years of a series in hopes of “making  it big”, a hit tv show can bring in money that covers all the investments put in to multiple  shows if they failed 5. What is a showrunner? Why are they important? Who are the two showrunners watched in  class?  • Coordinator of the process of production for a show, typically the show’s creator, listed as  executive producer; role of producer is broad, can be a major creative force behind a show,  part of writing staff, etc 6. Why are there less independent television producers today?  • Diminished since 1990s, many of the independent production houses were bought out by  media conglomerates or forced to affiliate with studios or networks 7. What is a “mass communication medium?” (Hint: Think about each of those three terms  individually.)  • Mass – large, heterogeneous, anonymous audience & institutional, organizational sources • Communication – reciprocity, feedback, response • Medium – the channel of message delivery 8. Please roughly describe the technological development of the television. Who was Paul  Nipkow? John Logie Baird? Philo T. Farnsworth? Vladimir Zworkin? How did each of them  contribute to the television? • 1884 – Paul Nipkow’s (German) mechanical TV – division of motion picture into points and  lines with “Nipkow disk” st • 1924 – John Logie Baird’s (Scottish) electro­mechanical TV – 1  TV/TV in color • 1927 – Philo T. Farnsworth’s (American) all­electronic TV – 1  fully functional electronic TV • 1929 – Vladimir Zqorkin’s cathode­ray tube – TV transmission and reception 9. During what decade did the majority of American homes adopt television? What TV shows  were being viewed during this time?  • 1950s? I Love Lucy, The $64,000 Question The Flintstones, The Tonight Show, Ed Sullivan, Super Bowl, Julia, Star Trek, Sesame Street 10. Know the general timeline for the establishment of each network (who was first, second, etc.).  What was ABC’s original name and why? What is its relationship to NBC? (Red/Blue split)  • 1926­ NBC founded by RCA • 1927­ United Independent Broadcasters (UIB) • 1928­ UIB bought and renamed CBS • 1943­ ABC (NBC Blue) radio splits from NBC • 1945­ NBC Blue actually renamed ABC • 1948­ ABC (NBC Blue) television splits from NBC • 1967­ Corporation for Public Broadcasting (PBS) • 1986­ FOX Broadcasting established 11. Why was CBS’s color system dismissed in the 1940s?  You should understand who influenced the color transition. Did RCA persuade the FCC in part to  delay color TV? Who wanted to introduce color TV? (Please find it for yourself in the textbook)  12. Please describe the three eras of TV history. • Classic Network Era (mid 1940s – mid 1980s) – established norms for viewing and for  programming • Multi­Channel Era (mid 1980s – late 2000s) – narrowcasting evolved • Convergence Era (current era) – TV no longer just a domestic activity 13. Why are “Zero TV households” important? Roughly how households have satellite, cable and  video game consoles? • Zero households did come in part due to the recession. It is important to know them because  they do not have any kind (satellite, cable, etc) • 30% have satellite • 90% have cable • 51% have video game console 14. Please describe the significance of Star Trek, the first Super Bowl, All in the Family, The  Cosby Show, The Golden Girls, and Married with Children.  • First super bowl 1967 – started the super bowl “industry”, first time major sport was shown,  it was prerecorded • First interracial kiss on Star Trek 1968 – name says it…..showed that scifi could do its own  thing without it being political, important at the time for civil rights • All in the family 1971 – it started the sitcom format • The Cosby show 1984 – Cosby showed that black peoples live could be like white peoples  and helped assimilate culture • The golden girls 1985 – women comedy, women power • Married with children – fox network 1986, start of the fox network challenging the big three 15. How has journalism evolved over time? What is unique about coverage of the Kennedy  Assassination versus the coverage of the OJ Simpson trial?  • Kennedy Assassination 1963 • OJ Simpson 1994/5 16. Define each of the exchanges of television commerce.  (find in textbook) • Exchange of Programming • Exchange of Advertising • Exchange of Audiences 17. What is the relationship like between broadcast networks and local broadcast stations? Who  negotiates local commercials? Who negotiates national commercials?  • Local broadcast stations receive clearance fees rom networks in return for carrying national  programming • Local broadcast stations sell local advertising during all programming • Station groups allow multiple network affiliates and allow stations to share resources. Owned  and operated stations are stations owned by networks 18. How has the Telecommunications Act of 1996 shaped media conglomeration? What are the 6  big media conglomerations?  • A company cannot own more stations than can reach 35% of the US population • Often cited for the reason for continued media conglomeration • 6 companies control 90% of media in America o NBC Universal/Comcast o Walt Disney Company o News Corporation o Time Warner o Viacom o CBS Corporation 19. What are the three transmission companies? What are the relationships among them like?  • Broadcast station • Cable System • Direct Broadcast Satellite • Cable systems launched digital cable to compete with direct broadcast satellite systems? 20. What is VHF? UHF? What is the connection between cable television and UHF?  • Very high frequency and ultra high frequency 21. Please discuss why the FCC created a freeze on licensing until 1952. What was the outcome?  • They created a freeze because of the early growth of television, interference on vhf channels;  they ended the freeze by introducing the UHF channels 22. What are O&Os? Why are they appealing?  • Owned and operated stations, affiliates of networks, limited by FCC at 5 per corporation 23. What are municipality issues? How are the cable companies involved in these issues?  • Only a few cable companies allowed in an area, less competition between cable companies 24. What are must­carry rules?  25. How has the FCC influenced competition in broadcast in regards to the Financial Interest and  Syndication Rules (Fin­Sin)?  ­ the fin syn rules forced networks to reduce their vertical integration 26. What are the differences between a spin­off and recombinant?  ­ after a successful program, one character is relocated into their own original series ­ recombinant is taking elements from successful shows and using them in others 27. Name and define the states of the cycle of a hit show. • Innovation • Imitation • Saturation 28. What are some methods of imitation in the cycle of hit shows?  • Spin­off • Franchise • Clones • Recombinant – family guy = south park shock value + simpsons sitcom / cartoon style 29. Briefly outline the progression of a show from pitch meeting to renewal/cancellation.  • Pitch meeting allows creators to sell their show idea to a network • If network approves a pitch, a pilot is produced • Market testing is conducted to predict success • Following successful pilots, series is ordered by the network • New series are added to the season lineup • Renewal or cancellation 30. What is the purpose of the pilot episode of a TV series? Do most shows get picked up after a  pilot? What happens to most shows that do get picked up after a pilot? What does the Kevin  Space speech have to say about this? • Kevin Spacey thinks pilot method is bad and not cost effective 31. What has been the trend in terms of media ownership over the last 30 years? Do we have  more media corporations or fewer? What are some critiques people have made about this trend? • Deregulation has led to increasing media conglomeration • Major corporations buying out smaller companies in multiple media sectors to have fewer  and fewer media corporations to the big six today • Critiques o Media is an oligarchy o Conglomeration stifles diversity of points of view o Threatens democratic traditions and institutions o Eliminates a free market 32. Define vertical and horizontal integration. What are examples of each in the television  industry?  • TV now exists within larger corporate structures • Participation in all stages of programming and in all industries • Permits use of shared resources and cross­promotion strategies 33. What is clearance? Who pays it to who?  34. What is a rating? What is a share? Which is an absolute measure of an audience, and which is  a relative measure of an audience? Why is audience measurement so important, and what are  alternative ways of measuring an audience? • Shares appear larger than ratings • New methods of ratings system – DVR measurements and Nielsen Live Plus 35. How many minutes of advertising are in the average HOUR of television? How many hours  of advertising does the average American see on TV per day? • Standard hour of television contains 12 minutes of national commercials 4 minutes of local  commercials • 2 hours of advertising per day 36. Name the four types of advertising. What are some of the strategies used in advertising?  • Types o Direct selling of products and services o Public Service Announcement o Public Relations/corporate image advertising o Political advertising • Strategies o Puffery – exaggerated statement based on opinion o Emotional associations – utopian / dystopian o Implicit persuasion – not subliminal ads o Anti­ads 37. What is advertising clutter? How has this influenced advertising and commercials?  • Clutter – time devoted to advertising on TV has increased • Commercials decreased in length 38. Define the two paths to persuasion in the Elaboration Likelihood Model (ELM). What is the  factor that determines which path a person will use to make a decision? Which one results in  lasting persuasion? How are the three types of appeals (logical, emotional, and testimonial)  related to these paths of persuasion?  • Central o Rational thinking o More likely to lead to long lasting persuasion • Peripheral o Minimal cognitive effort o Outside cues 39. What affects memory and learning from ads? What is “learning without involvement?”  • Context or content of surrounding programming • Congruency between product and programming • Order of advertisements (first during a commercial break) • Learning without involvement – when involvement is not high, individuals may not have  their defenses up. They may internalize information and even act on it without consciously  analyzing the decision 40. What are some critiques of advertising? What are some defenses of advertising?  • Critiques o Promotion of consumerism in ads cause: o Dehumanization (commodification of emotion, objectification) o An unstable economy • Defenses o Gives info for people to make decisions o Funds media better than state­sponsored systems o Medium of shared cultural values and creative expression 41. What are the models of advertising? How do they differ? What are examples for each? • “Toll Booth” model – selling access to use airwaves (commercial) • Single­sponsorship – indirect advertising, sponsor to programs, etc • Magazine sponsorship – networks sold short segments within programming to place  commercial spots • Infomercial – run in off­hours on local stations and cable channels, less respectable form of  advertising, used to sell household items,etc • Home Shopping Channels – extended infomercial model to 24 hour format 42. What are issues surrounding paper diaries and people meters? How accurate are they?  • Worksheet 43. What is political economy? What is a commodity audience?  44. What are some of the economic limitations of TV, networks, and cable markets? What are  some of the key economic strengths for reality producers?  / ‘///; 45. What is the significance of shows such as Candid Camera and Queen for a Day?  46. Why is reality television appealing to produce for networks and producers?  ­ good ratings 47. Provide some examples of imitation shows and formats of reality shows.  ­ survivor, American idol 48. What are some critiques of reality TV? 49. What is a quality audience? Why aren’t all viewers treated equally?  50. What is mean world syndrome?  ­ heavy viewers of television are likely to view society as more dangerous and violent than it  actually is, a belief that fosters emotions of fear, distrust, and anxiety 51. Can survey research prove correlation or causation? Why?  ­ no, can only demonstrate between factors, statistically probable, cannot prove one variable  causes another  52. How may cultivation theory describe the relationship between a teenager and sexualized  television?  • Long term, repeated exposure to media gradually shapes our worldview 53. What is a dystopian commercial? What is a utopian commercial? How do either appeal to  viewers?  54. What is schema/script theory? How do our previous experiences contribute to this?  • Schema – our understanding of present events is based on our memories of past events.  Individual differences in schemas cause the same content to be interpreted differently by  different people • Scrip – a skeletal structure of an event or activity that guides expectations for future instances  of that activity 55. What is the two­step flow model? How can someone who didn’t necessarily see something on  TV still be influenced by it? • One way that media influences people is through interpersonal interaction • Media first influences opinion leaders who then influence those around them 56. Define agenda setting, framing, and priming. How are they related?  • Agenda setting o Media do not tell us what to think but what to think about o Applied to news and politics research but also to entertainment • Framing o If agenda setting is about what to think about, framing is about how to think about it o The description of an issue reveals certain characteristics and conceals other,  affecting how people interpret it • Priming o Media highlight certain criteria or issues, making them more salient in the formation  of opinions and evaluations 57. What is the argument of uses and gratifications theory? What are the four most common uses  of television?  • It’s not what media does to you but what you do with the media • Four uses o Social interaction o Surveillance (need for information) o Diversion (get away from problems) o Identity (reinforcement of values) 58. What are the three types of decoding? How do they compare to each other? Give an example  of a viewer with each of the three types of decoding.  59. Why is re­creating studies in a lab problematic?  60. Why is data collection of viewers’ behaviors and attitudes difficult?  61. What are the two types of classes of effects? How may either be measured?  • Behavioral o Voluntary action requiring a decision on the individual’s part o Generates most research interest o Difficult to measure and assign cause • Physiological o Involuntary bodily response to stimuli o Most sophisticated measurement o Can align with emotional responses 62. What is the hypodermic needle theory?  • Aka magic bullet • Direct effects, says that audience is injected into TV program 63. What is the limited capacity model?  • We’re information processors with limited ability to process information • Major sub­processes o Encoding o Storage o Retrieval • Heavy allocation of process capacity to one sub­processes reduces allocation to the others 64. Who was McLuhan? What did he think or TV compared to orality? What did he think  television could do for society?  • Canadian literary critic, first well­known scholar of television, who became famous in the  1960s • “The medium is the message” 1.  What are the four selective processes?  If a viewer watches a political ad and disapproves of it  and chooses to not remember it, which of the selective processes is enacted here? • Selective exposure • Selective attention • Selective perception • Selective retention 2.  What is Gatekeeping?  Why is that different than Agenda Setting? • Gatekeeping – news media act as a filter on information through news­making practices. TV  news is a “construction of reality” • Agenda setting – media do not tell us what to think but what to think about 3.  What is a Hostile Media Effect?  Why is this strongest among partisans? • HME is the perception that news is biased against your side of an issue 4.  Why are sound bites decreasing and image bites increasing? • Image bite increasing is ideal for TV. Hearing interpretations of what candidates say while  seeing them on screen. Perception of candidate character 5.  What was the campaign cover in 2012 break down?  What was most campaign coverage  focused on?  Why does this make sense? • Horse race, looks more at campaign strategies, analyzing speeches and political ads not for  what they say about governing, but for the underlying political motives and impacts of a  politician’s strategies 6.  The Communications Act of 1934 established what governmental entity? • FCC 7.  What do sections 312 & 315: Equal Access and Equal Time state? • Stations must provide reasonable access to all legally qualified candidates for federal office • If time is given or sold to one candidate, it must be given or sold to all others • Coverage of bona fide news events typically excluded from the rule 8.  What is the Fourth Estate?  Why did Spiro Agnew bring this up in his speech? • http://www.youtube.com/watch?v=z0Kxg10FU4E&feature=youtu.be ???? 9.  Who receives better news coverage, Republicans or Democrats? • Democrats receive significantly more positive coverage than Republicans overall 10.  What can the Ron Paul clip tell us about news media objectivity? • http://www.thedailyshow.com/watch/mon­august­15­2011/indecision­2012­­­corn­polled­ edition­­­ron­paul­­­the­top­tier 11.  What are the five types of political advertising? • Candidate • Party • Issue (independent groups) • Referenda or Propositions • Corporate Advocacy 12.  What are the cognitive effects of political ads? • Political ads increase voter knowledge about issues • Voters learn more issue information from spots than from TV news or TV debates • Ads increase the salience of issues for voters and sometimes affecting the agenda of issues in  the news 13.  What are the evaluative effects of political advertising? • Political advertising can affect the evaluation of political candidates, in either a positive or a  negative direction • Issue ads are generally more effective than image ads, particularly at enhancing candidate  image 14.  What are the purposes of political advertisements? • Name recognition • Agenda setting • Image building • Issue exposition • Fundraising 15.  Who was the living room candidate?   • http://www.livingroomcandidate.org/commercials/1952 ???? • Eisenhower 16.  “It’s Morning in America” is a political advertisement by what candidate? • Week 6A beginning • Ronald Reagan 17.  Televised political advertising is most effective when the level of the voter involvement is  low.  Why? • Televised political advertising overcomes selective exposure • In political advertising, channel variables probably interact with source variables, such that  some sources are more effective on one medium than on another 18.  Why wasn’t there any political spending in states like Texas, NY or California in the 2012  presidential election? • Florida was the most expensive battleground state 19.  What did the Supreme Court rule regarding corporate and union spending in Citizens United  VS. FEC in 2010? • In 2010 the Supreme Court ruled that sections limiting corporate and union spending violate  the First Amendment • Donation limits for corporations and individuals remain in place. Disclosure regulations  remain in place 20.  Why is it logical that older Americans get their news from networks than cable while younger  Americans typically get their news from cable? • More older Americans get news from networks than cable while more younger Americans get  news from cable than networks 21.  What makes up a text? • A text is a bounded communication system that can be analyzed • Content consists of the meanings conveyed by TV. Form is the means used to express those  meanings 22.  What are the differences between multi­camera live studio production, single­camera telefilm  production and multi­camera telefilm studio production? • Multi­camera live studio production – combines liveness of radio with theatrical presentation  of performances using a stage area and three cameras. Live editing with audio mix and video  switcher. News and sports and SNL • Single­camera telefilm production – filmed television production. Single camera used to  shoot a scene from one angle after another, including a master shot of the scene from a  distance, then edited together and synced with sound. One of the most common. Prime time  dramas • Multi­camera telefilm studio production – combines strengths of both multi­camera studio  production and single­camera telefilm production. Programs performed on stage but recorded  by cameras for editing and mixing following the performance. Sitcoms 23.  What is the focal length?  How could that affect a shot? • The shorter the focal length, the greater optical power (ability to diverge and converge light)  (Degree of magnification and depth of image) 24.  What are the three types of sounds? • Vocal sounds • Music • Environmental sound 25.  How is the production prep work and shooting for live sports events compared to taped  television sitcoms? • See number 22 26.  What is agency?  Why is it important in television narratives? • Agency – the ability to undertake actions and make choices with narrative consequences • A central element of characters is agency 27.  What is the difference between a protagonist and an antagonist? • Protagonist – the hero at the center of a narrative • Antagonist – a villain or adversary to a protagonist 28.  Why is narrative comprehension important?  Why would advertisers care about narrative  comprehension? • Each viewer must connect the dots between events shown on­screen to construct the story  within his or her mind, a process called narrative comprehension 29.  What are the pros and cons of unrestricted narration and restricted narration? • Unrestricted narration – any story material can be presented without regard to what main  characters know or experience • Restricted narration – all story information is filtered through the experiences of one or two  main characters. Restricted narration might also place limits on narrative space rather than  characters 30.  Why would some shows use objective narration and not subjective narration? • Objective narration – most typically, television programs offer objective narration, presenting  the external storyworld via what characters do and say • Subjective narration – presenting story information from the perspective of a particular  character 31.  Nonfiction programs use narrators much more frequently than fiction programs.    Why does  this make sense? • Reality shows? Need explanation but fiction can make the characters explain 32.  What are the three different narrative times?  Which is most likely most important to  advertisers? • Story time – how time passes within the storyworld • Plot time – how time is presented on screen • Screen time – the temporal framework used in telling and watching the story • Screen time is important to advertisers 33.  What are the elements of a three­act structure?  Why is each act important? • The first act begins with narrative equilibrium or peace which is then disrupted by a  complicating action • The longer second act prolongs and complicates the disruption • The third act resolves the conflict and restores equilibrium (However, the equilibrium is now  a changed state from the state which existed prior to the complicating action) 34.  What are genre conventions?  Why are they critical in launching new television  programming? • A key aspect of genre categorization is a reliance on particular genre conventions. Some of  these conventions are tied to narrative, while others are rooted in the setup of a given genre 35.  What are the three types of television mediums?  Give an example of a genre that could be  tied to it. • Escapist approach – we watch TV to get away from our lives, so TV meanings have little to  do with real life • Reflective approach – what is on TV is true to viewers’ lives, so TV meanings are directly  relevant to life • Representation approach – what is on TV is an altered vision of the world, so TV meanings  are directly relevant to real life, but expressly because it doesn’t accurately reflect it 36.  What is social construction of reality?  How may television impact that? • What we perceive as reality is created from the negotiation of the meaning and significance  of people, places, and things • The social reality that we learn is most frequently the interpretation of dominant groups • The process through which we learn social reality is socialization, and media plays an  increasingly important role in the socialization process 37.  Where does ideology come from?  Why is it relevant to television? • A cycle in which the members of society internalize and perpetuate it • Television specifically perpetuates it by circulating economic, political, and cultural realities  in America as natural 38.  What is false consciousness?  How does agenda­setting compare to this? • Some ideological criticisms of TV rely on a concept called false consciousness. TV spreads  deceptive notions of how the world works in order to favor the elite and delude the majority  of society 39.  What is hailing? • Through the process of hailing, viewers become engaged with TV programs and accept them  as speaking to them personally. This engagement must happen in order for ideological  messages to be conveyed effectively 40.  What is a cultural forum?  What are cultural rituals?  How does this affect fandom?  TV  ratings?  Advertisers? • The cultural forum perspective argues that programs can offer diverse visions and ideas, not  simply an ideology. • In this perspective, TV shows are cultural rituals that allow viewers to work through social  anxieties via the debate and conflict of narratives • A cultural ritual is one in which repeated formulas are relied on to relive social anxieties 41.  How were African Americans framed on television during the 1950s and 1960s?  What was  the influence of Amos and Andy? • In the earliest days of TV, African Americans were virtually absent from entertainment TV.  They were primarily shown on news and documentary programs in the civil rights era • To the extent African Americans were on entertainment TV, it was mostly for ridicule • http://www.youtube.com/watch?v=qSrNDpcMkR0 • In the mid­1960s, African Americans become more visible on television in leading and  supporting roles • Assimilationist – offering an integrated community where minority characters are seen as  equals to majority characters but do not have leadership roles • It was stereotypically funny. Some people thought it was good they were on TV and some  people thought it was degrading. All black cast 42.  The 1970s brought about segregated presentation of African­American shows.  What does  that mean? • The 1970s also saw the rise of the segregated presentation of an all­black world in programs  such as Good Times, Sanford and Son, and The Jeffersons 43.  What is 1980s African American television like? • Emergence of The Cosby Show • Provided a direct counter to the news narratives about African Americans at the time • The Cosby Show also defined a typical black representation repeated in shows such as The  Fresh Prince of Bel­Air and Family Matters 44.  What are the two statistics discussed in class regarding Hispanic identity? • 16% of the population identify as Hispanic, but only 4% of characters are Hispanic 45.  What are the typical Hispanic­American roles on television? • Despite great diversity of Hispanic traditions and heritages, Hispanic characters are most  often identified as Mexican, Cuban, or Puerto Rican • Past representations stereotyped Hispanics as Mexican bandits or buffoons • Currently, most representations present Hispanics as poor and usually undocumented or as  immigrants who refuse to assimilate to American culture 46.  How are Native Americans depicted on television? • Native Americans are virtually invisible in American entertainment television • To the extent Native Americans are visible on television, their representation usually falls into  one of three categories: wise men/medicine men/spiritual healers, drunks, or savage and  primitive • The most common encounters with representations of Native Americans for most Americans  is through sports media, often reinforce the stereotype of Native Americans as savages 47.  What is a public service broadcast? • Most countries (not US) follow a model of public service broadcasting, where television is  run by public nonprofit institutions or the government, designed to serve public interests of  citizenship, education, and cultural enrichment 48.  What is the core responsibility of the FCC?  How long do today’s broadcast licenses last  before broadcasters must apply for renewal? • The core responsibility of the FCC is to issue broadcast licenses to radio and television  stations, providing them exclusive rights to use the public airwaves to transmit signals at a  particular frequency and power • Today’s licenses last 8 years before broadcasters must apply for renewal, again at no cost 49. What is corporate liberalism? • In the early 20  century, a revised philosophy emerged to address shifting ideas toward big  business and government – this model of corporate liberalism redefines the federal  government and corporations as cooperative facilitators of traditional liberal ideals, rather  than their enemies • Model for balancing the competing interests of business, government, and individuals 50.  What is the Prime Time Access Rule? • The FCC passed the PTAR in 1970, mandating that stations could broadcast no more than  three hours each night (except Sunday) of network programming or off­network reruns • Supposed to encourage independent/local producers but led to the 7­8pm access hour of game  shows and tabloid news 51.  What 
More Less

Related notes for RTV 3405

Log In


OR

Join OneClass

Access over 10 million pages of study
documents for 1.3 million courses.

Sign up

Join to view


OR

By registering, I agree to the Terms and Privacy Policies
Already have an account?
Just a few more details

So we can recommend you notes for your school.

Reset Password

Please enter below the email address you registered with and we will send you a link to reset your password.

Add your courses

Get notes from the top students in your class.


Submit