Midterm #2 Review Compilation.doc

32 Pages
Unlock Document

University of Texas at Austin
ANT 307
Elizabeth Keating

ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION 1. What is the role of context in meaning? Give three examples.  • Gaby Guajardo Some things we say have no meaning without context Look at other aspects of context that provide meanings o JOKE COLLECTION o asked informant to give some cultural info, history, and appropriate behaviors o needed to know what is “inappropriate” to a culture to understand the joke o need to know what environment we’re in o DINNER TABLE EXAMPLE o doing wrong thing by treating intimates as non­intimates by being EXTRA polite o context of a relationship changed by being polite o context of history of relationship in odds with how you’re acting now o INDEXICAL EXAMPLES o “THIS”­ can mean anything in any way o look at other aspects of context that provide meanings • Emily Webb Context is a guideline that allows a person to understand meaning. Without background  information/cultural customs a person could assume many different meanings. o When collecting jokes for assignment 1 we often had to ask for background information  and cultural clarifications in order to understand the meaning of the jokes.  o If you told a foreigner that in America we shake hands when we greet people, they might  go around shaking hands with everyone that greets them. There is a lot of cultural context  needed in order for a foreigner to truly understand the meaning of a handshake and when  it is appropriate.  o A history teacher must provide students with much more information than just facts and  dates when teaching about the Vietnam War. They have to provide background  information about all of the countries involved including cultural information. This is  essential to understanding the Vietnam War because it is a complex topic with many  factors that were influential.  ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION • Brittney Palacios This question is kind of hard to understand and seems really ambiguous, but just remember  “context clues.” In school, we were taught if we didn’t understand what a certain character of a  story was talking about to read around (before and after) the said section to gain a better  understanding.   Why does this context help us understand the meaning of what the character is  talking about? When conducting a conversation with someone, you have to look at the context of a statement to  know how to react. For instance, the mood of the conversation, the tone of the speaker, what was  said before the statement, the speaker’s personality, and the purpose of the conversation  (essentially context clues… just off the top of my head) all matter in the statement's meaning. For  example, the statement “Quit acting like a bitch” has multiple meanings. It could be an insult, or  it could have been said jokingly. The meaning is determined by the situation in which it was said,  which, at this point, we don’t know. • Monica Mancera­Li o Provides some aspect of meaning, like in job experiment where we had to give history,  knowledge of culture, what is appropriate/not appropriate o Like being polite at the dinner table, the context of relationship had changed o Is a broad concept 2. We also communicate through non­verbal means. What are three of these? • Gaby Guajardo o Facial expressions o body language (if at odds with what they’re saying, we ultimately believe body as real over  words) o advertisements  (handsome guy used to sell car, new technology, etc.) • Emily Webb o Facial expressions: Can be used to express many emotions such as disgust, lust, happiness,  fear, etc.  o Hand gestures: Often used to supplement verbal communication. Sometimes used to add  drama to a conversation or to draw attention to oneself.  o Posture: Can express a person’s level of energy or interest.  ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION • Brittney Palacios ­Eye Gaze Eyes are the key feature of a person’s face.  Eyes can indicate happiness, sadness, anger and all  emotions in between.  Imagine sarcasm.  You can tell just by someone’s gaze if they are being  sarcastic. ­Facial Expressions Facial expressions are a huge factor of nonverbal communication.  A lot can be deciphered from  widened eyes (shocked), a ruffled brow (confusion), or a simple smile.  Sometimes your facial  expressions tell what your mouth isn’t saying.  ­ Appearance For example, the clothes you wear to a job interview make a statement about how professional  you are and how interested you are in the job. You’re not going to gain a corporate job walking  into the interview with dirty, frizzy, hair, 6 inch heels and a Twilight shirt, for that matter.   3. What are two examples of relationships between language and identity? • Gaby Guardajo o DEAF WORLD= using ASL contributing to identity  o ASL is strong part of their identity o Language is important to deaf people o Shows deafness is not a disability because they can still communicate o Not defined in terms of hearing world o In the past, they were punished o NAVAJO SPEAKERS o Punished for using Navajo in schools they lost their language and feel like identity is,  too, lost o BEDOUINS o Language you speak is way to claim associations with people o Example Keating gave about “German friends­ went into a Dutch store with them.  They stated speaking English because of hostility toward Germans and they don’t  want to be identified with that past and relive the Nazi association with the  Netherlands and identity of being German still o PROJECT 2 o We were trying to enact different identities, and to do so, we changed our version of  language o Did people believe it? o CLIP FROM FRENCH MOVIE ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION o A need to give off correct gender identity to be accepted using language o John Wayne example • Emily Webb o Deaf people often have a strong identity that is deeply connected to the Deaf World. As a  member of the Deaf World they have access to other deaf people and can communicate using  ASL or another form of sign language. Sign language is a natural way for them to  communicate, express themselves, form relationships etc. Without exposure to sign language,  many deaf people are left isolated from the hearing society and because of this they question  their identity.  o Navajo people have slowly lost their strong identity and sense of community over the years  because they are losing their language. Older generations are choosing not to pass down the  language to their kids because in the past Native Americans were punished for speaking their  language. Language is a huge part of their culture and without it their identity, what sets them  apart from other cultures, is fading.  • Brittney Palacios Language (not just foreign language, but also the aspects of the way you speak) plays a strong  role in revealing your identity. For example, the demonstration in class showed that people our  generation is commonly known to overuse the word “like.” Thus, any person who commonly  overuses “like” is identified as a member of our generation.  Also, remember the use of double  negatives can associate a person with a lower socio­economic status that a person who refrains  from the use of double negatives. 4. What are two problems deaf children encounter in school? • Gaby Guardajo o ISOLATION o few deaf kids in mainstream schools even with interpreter  o DO NOT ACQUIRE LEARNING LANGUAGE EARLY ON o Parents do not cater to learning ASL but want them to speak o Parents don’t understand crucial periods of learning o Want children to fit in o KID TRYING TO TELL TEACHER SOMETHING o Example in Journey Into the Deaf World where child is trying to tell the lady he saw  some interesting but she just tries to make him actually talk and say it and he loses  interest because he’s just trying to get point out but can’t • Emily Webb o Deaf children are often isolated at school because they lack the ability to effectively  communicate with hearing children, their teachers, etc. In the learning process,  communication and participation is key to gaining a good education and interacting with  others. Because of this lack of communication, deaf children often question their identity. ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION o If deaf children do not acquire language early on (due to various reasons) they are behind  hearing children and the education system. Once a child falls behind the education system it  takes a lot of work and time to get them back up to speed.  • Brittney Palacios Deaf children in the past suffered from social isolation in schools, due to the fact that it was  considered “taboo” to sign.  Educators deemed spoken language a priority over signed language.   Some educators would punish students if they were caught signing, leaving them scared to  communicate via sign language.  Some educators do not know how/are not qualified to associate  deaf children in a hearing class, thus their educational attainment suffers due to the lack of  adequate communication. 5. Male and female are symbolically opposed in Bedouin thought. What are the implications of  this for the organization of society? • Gaby Guardajo o VERY DISTINCTIVE ACTIVITIES, DRESS o WOMEN= less control, submissive, passive o Seen as IMPURE because of natural “period” causes o Nothing pure or impure of bodily fluids but just used as naturalistic account for why  women should not be treated as men o Opposition in society­ o Actually need opposition to stigmatize this o Need differentiation to create this also  It is then easier to give one group higher value than other   Woman collaborate in this too in Bedouin culture Women believe this is the natural way of society • Emily Webb Women and men are often separated in Bedouin culture and categorized differently. They have  distinctive activities and dress associated with them. Women are associated with nature because  their menstruation causes them to be thought of as impure and dependent. They wear veils  willingly to display modesty and protect themselves from the sexuality of men. Men are seen as  independent and the providers. They are therefore set up to be superior to women. Both men and  women collaborate in creating this social inequality.  • Monica Mancera­Li o For example, two very different distinctive types of labor o Women seen as having less control, associated more with nature (menstruation,  which is linked with impurity) ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION o Naturalistic account of why women shouldn’t be treated equal, very common, and an  idea that is very hard to change o Women also collaborate in this, think it is natural o Deaf people stigmatize hearing, think that hearing people are not sincere, first takes the  differentiation to discriminate  6. How do language and other symbolic media “naturalize” gender difference? What does  naturalize mean in this context? • Keely O’Donnell o grammar in pronominal systems, esp. in third person (“he” vs “she”)(in Japanese, the manly,  aggressive form of I is different than the flirty female form… this allows for people to  distinguish between the masculine and feminine when speaking) o noun/adjective classes referred to as genders o words that refer to women and men o clothing system example­ what woman/men SHOULD wear o [Bedouin thought] women’s association w/ nature = handicap to becoming morally worthy o “naturalize” (in this context) = acclimatization to the demands of arbitrary cultural practices o language being used constantly, so when we’re exposed to these gender­specific forms of  language the line between male and female roles becomes very clear and accepted • Shelby Malek Languages naturalize gender through differences in grammar;  for example she versus he in the  third person.  Symbolic system of clothing is another way to naturalize gender.  Men do not have  to wear a shirt, while women always have to.  The term “naturalize” in this context refers to  acclimation to the demands of cultural practice. • Hannah Thompson Something that is naturalized is linked to nature, and is portrayed as something that is  unchangeable (and uncreated) by human beings. In American culture, stereotypes concerning  gendered language use are often used as a means of highlighting/amplifying gender difference.  For example, it’s commonly assumed that women talk more than men. Another generalization is  that women use language to cooperate where men use language to compete. Neither of these  stereotypes holds up in the face of scientific studies, yet it’s common for American culture to  uphold these truisms as fact. Concerning the media, advertisements frequently portray men and  women who fulfill the manufactured/artificial ideals of their sex—ideals that the advertisers  themselves created. Though they’re becoming less stigmatized, depictions of androgyny are  typically avoided. In conclusion, language and other symbolic media are used often used to  naturalize artificial gender differences as a means of upholding our cultural framework for  categorizing and interacting with other human beings. ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION • Alex Sands language and other symbolic media naturalize gender differences by linking them implicitly to a  characteristic of one of the two sexes which is perceived by humans to be absolute or  unchangeable; "naturalize" refers to the process by which a certain way of thinking becomes  taken for granted or matter­of­course. For example, because the female sex is perceived to be  weaker than the male sex, and because that difference is seen as absolute and unchangeable  (though not without exceptions), the weakness is reflected in the expectations of society on those  who identify with the female gender, and strength is expected of those who identify with the  masculine gender. 7. What does “Language has the power to define social reality” mean? • Keely O’Donnell o language and culture are very closely related, so when language shapes the way we see things  (such as gender roles or different socioeconomic statuses) it becomes rooted in the culture  and a reality for those immersed in that language/culture o language can affect gender in ways listed in #6 (gender specific pronouns) and can affect how  we view other members of society (exposure to racial slurs may affect how we view  minorities, and there are also more subtle ways of pointing out differences between  populations, such as the SNL video example where the white coworkers used exaggerated  Spanish words) • Shelby Malek Language defines social reality because if you did not have some sort of language that bound  everyone together you would not have a society, or any social interactions with another person.   • Hannah Thompson We use language to articulate and contextualize our thoughts, intentions, and actions. This is  crucial to the establishment of society because language is necessary for its members to  define and express their roles within it. Consider that we use language to establish and  reinforce social hierarchies. One example of this is the stigmatization of AAE and its  speakers. AAE is often unfavorably compared to SAE. Seen as the speech of the uneducated  and the ignorant, the prejudiced perspective towards AAE renders it a class index of social  stratification—an excuse/justification for oppressing and undervaluing those who speak it.  Furthermore, much of the prejudice is founded in the assumptions that SAE should be the  ideal. Those with social power have determined that deviance from SAE is ungrammatical  even though this is not necessarily the case (Ex: AAE is rule­governed and grammatical).  Thus the elite have used language (SAE) as a means of controlling and defining social  reality. • Alex Sands the phrase "language has the power to define social reality" means that, because culture is  transmitted by and manifested in language, changes in language result ultimately in a change in  ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION culture. For example, the French pronouns "tu" and "vous" are both second person singular  pronouns ­ the difference being that "tu" is used familiarly and "vous" is used politely. The same  is true of the German pronouns "du" and "Sie." These pronouns "define social reality" because  they carry implicit hierarchical and status differences. 8. What are three relationships between gender and hierarchy we have encountered in the  readings? • Keely O’Donnell 1) Bedouin women clearly subordinate to men, who are allowed to take multiple wives 2) in American society, women set men up as higher on the hierarchy in dinnertime talk, prompting  children to “tell Dad how your day was” and letting the man make decisions, give advice, etc. • Shelby Malek Tanzania Beauty Queens, Bedouin fathers keep the kids after the divorce even though in our society it  may be the women who keep the children, and fathers at dinner table are deemed as the evaluator and  thus placed at a higher power than the mother who is the recipient of criticism.  Chinese video when  they deemed infant boys as a large happiness and infant girls as a small happiness. • Hannah Thompson Bedouins: In the social structure of the Awlad Ali, the women are required to be subservient to the  men on the basis of their gender. This is because the women are associated with nature (something  they can’t control) and are thereby lacking in the self­mastery from which honor is derived. Since  men do not share this problem, they are considered superior and enjoy greater freedom than, and  authority over, women. Nepal: In Nepal society, the fact that women’s love letters include more ellipses than men’s is  indicative of that society’s relationship between gender and hierarchy. Ellipses are used in lieu of  saying something that is inappropriately demonstrative. Women use ellipses more than men because  they have more to lose; this is because the reputations of women are much more fragile than those of  men. While it’s not deemed that inappropriate for men to have be have more expressive romantic  correspondences, women who are too explicit about their love and desire often become pariahs. This  is because they are seen as promiscuous, making them undesirable for marriage. Cameron’s article demonstrates intra­gender hierarchy among American males. Within the male  gender, the virtues of manliness are highly valued. Being classified as effeminate or “gay” is a way of  denoting weakness and inferiority. This negative connotation is a way of reinforcing the ideals  concerning male gender, and it establishes a hierarchy where those who fail to meet the ideals are at  the bottom. • Alex Sands some of the relationships between gender and hierarchy we have encountered include the article  involving the group of boys who talk down about peers whom they identify as "gay," and therefore  below them in status; another involves the Tanzanian beauty pageants, and how there is no male  equivalent to the beauty pageant, implying that a man's physical appearance is less important that a  woman's physical appearance; and lastly the article which studied the American dinner time, during  which the mother/wife sets up the father/husband as a judge and arbiter of the actions of his children  and his wife. ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION 9. You are applying for a university scholarship. Required applications include a statement of  purpose and recommendation letters from your professor. The deadline is approaching in 2  days. Obviously you don’t have enough time. Today you are going to ask for letters from your  advisor. Discuss how you will use language and the body to talk to your advisor. What are some  appropriate ways to ask for favors like this? And why? • Keely O’Donnell o would want to make eye contact with professor, but not in a way that suggests  “competition”… should show respect so the teacher will feel appreciated (give a firm  handshake and introduce yourself as you would to an authority figure) o Eye contact might also make the interaction feel more personal, so the professor will be more  inclined to help you if you show your vulnerability and explain the situation (why you are so  late in making the request) o should choose a direct choice of words (being too wordy might make it seem as if you’re  being deceitful or don’t respect the professor’s time) • Shelby Malek Explain the situation and how grateful you would be for the favor, although you would be  understanding if they weren’t able to do it in the time period.  Sort of requesting for a favor.   Giving them maximum autonomy without being demanding. • Hannah Thompson Language: deferential, humble, apologetic, explanation for inconsiderate behavior, grateful, not  pushy Body: clasp hands imploringly, good posture Conclusions: Orient your language and your body in such a way that you provide the adviser with  maximal autonomy in saying yes or no. This is important since asking them for such an  inconvenient favor necessarily puts them in a very awkward position; our society has a preference  for agreement. This can make things like invitations, or even accepting compliments (blatant  agreement can be offensive while overt agreement can be conceited) difficult and unwieldy. Thus  the use of language and body must try to counteract this effect as much as possible—something  that’s done by respecting the social hierarchy • Alex Sands I would try to be polite but urgent; I would try to appear somewhat casual and not desperate, but  still pleading; I would explain the situation as it is, truthfully, and take all the blame for the short  notice on myself; I would give the person whom I am asking for recommendation letters maximal  autonomy in deciding whether or not they will write the letters, but I would also emphasize my  gratitude and how much I would appreciate it if they were to write the letters on such short notice.  ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION It is important to give them the option to refuse, and to understand if and why they refused. I  would do my best to demonstrate my own competence in a negative situation which is clearly my  fault. 10. What are some ways Apache’s characterize “white men” according to Basso? How does this  characterization relate to values in Apache society concerning respectful interaction? Discuss  gaze, friendship, touching, and use of greetings.  • Shelby Malek Western Apaches “play at being whitemen” in order to characterize them.  They use funny voices  and other tricks to impersonate the white man.  This impersonation comes from their idea of who  the white men are, how they behave towards Indians, and what they represent.  At one time the  Indians were disrespected by the white man by having their land taken away so they are going to  characterize the white man through joking as being disrespectful.  • Hannah Thompson o Gaze: ­ prolonged eye contact (especially at close quarters) is typically seen as an act of aggression —a display of challenge and defiance o Friendship:  ­ Apaches think Americans are too flippant with their use of the expression “my friend;” this  is because the nearest Apache equivalent of this term is reserved only for mutual friends who  have developed strong feelings of confidence and respect over the course of many years.  Furthermore, Apaches think that the expression “my friend” is a manipulative  mechanism that Americans use to fake concern and companionship in order to  get something they want.  Thus Americans are categorized as shallow, selfish, and presumptuous.  Note: “Hello, my friend” also falls under the greetings category. ­ Another unpopular expression is, “How you doing? How you feeling? You feeling good?”  ­personal inquiries are considered invasive and disrespectful except between  individuals who share close relations (like spouses)  thus White men are perceived as having an unnatural obsession about the internal  states of others => the fact that they persist in such requests is seen as indicating  a lack of selfcontrol (something associated with children and the senile). ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION ­ “Look who here, everybody! Look who just come in.”  Apaches prefer that their comings and goings be unobtrusive. The American habit of  announcing both of these things is seen as unnecessary fanfare that causes the subject  to feel isolated and socially exposed. Furthermore, they are seen as utterly gratuitous  and childlike. ­ Names: The Apaches classify personal names as personal property => thus using someone’s  name is akin to borrowing a valued possession ­­ it implies friendship and solidarity. People who  name too much are often accused of engaging in an obsequious form of exploitation that violates  the rights of others. So: even among friends, name use is generally avoided. o Touching: ­ Except when participating in activities that necessarily involve physical contact, Western  Apaches are careful to avoid touching each other in public (especially between men). This is  because touching is seen as encroaching upon the private territory of the self. Furthermore,  touches that linger without appropriate reason are often construed as romantic. o Use of Greetings: ­ I think a lot of this can be found under “Friendship.” o Conclusions: When Western Apaches stage joking imitations of Anglo Americans, they portray them as gross  incompetents in the conduct of social relations. They often see white men as lacking in self  restraint due to the frequency with which they repeat names and make unsolicited inquiries.  Furthermore, the American tendency to repeat questions rapidly and attempt to compel others to  do things through the question format (Ex: Why don’t you come in and sit down?) is seen as  bullying coercion. Thus, the white men are perceived as overbearing individuals who lack  selfrestraint and consideration of others • Keely O’Donnell The "Whiteman" is considered the biggest problem to Native Americans. Through their style of  joking, we can see their opinion of the Whiteman as intrusive (always asking personal questions,  such as "How are you? How ya feeling?"), bossy (telling people to "Come on in! Don't wait  ouside!"), andirritatingly repetitive (asking questions over and over again, such as "You hungry?  Want a sandwich? Want a beer?"… Apaches consider it rude to demand replies). Apaches also  find it rude when white men bring up illnesses or physical appearance, which white men tend to  do (especially when being portrayed by Apache jokers). The jokes on the white men also are told  in a very high pitched tone at a very fast pace, which contrasts with the normal Apache manner of  speaking softly and slowly in casual settings. White men are considered dumb, unthinking,  oblivious, and unwise. They are everything negative that the Apache man is not. • Alex Sands ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION Apaches characterize Whitemen largely through jokes which portray Whitemen as socially  incompetent, overbearing, and/or completely ignorant of proper social behavior. Apaches note  that Whitemen tend to call people whom they have only just met their "friends;" this liberal use of  the term "friend" by Whitemen is inappropriate to the Apaches, who see it as presumptuous and a  weak attempt to feign interest and concern in order to receive concern. The word which is used in  place of "friend" in Apache carries the meaning that the two people involved have known each  other for a long time and have grown a bond of trust and respect through that experience; when  Whitemen toss around the word "friend" casually, the Apaches think of them as irresponsible  with their words. The Apaches also think that the Whiteman greeting "how are you" and other  inquiries into the health and inner feelings of a person is inappropriate and a violation of personal  privacy. Apaches also avoid touching each other in public, so shaking hands and patting each  other on the back are actions which the Apaches find unacceptable; these are actions which  Whitemen are likely to perform, and so Apaches generally conceptualize the Whiteman as being  overbearing and too intimate. Prolonged eye contact is considered aggressive by the Apaches, and  Whitemen are taught that one should keep eye contact with the person to whom one is speaking.  These are all examples of how the Apaches characterize the Whiteman. 11. What are some of the controversies surrounding the use of language in hip hop performances?  How are these conflicts related to each other and how do they relate to gender and identity  issues? • Meiling Wang o Hippop are controversy in American society o This art form is to do with moral values in a community o It have an influence on people’s behaviors by modeling a certain behaviors o The violent and sexual scenes in the Hip pop media dehumanize people’s life and provide a  negative impact on the younger generation  o Portray the negative and violent image of black community as part of African  American culture • Samantha Gonzales Apaches characterize Whitemen as incompetents in the area of social interactions. When Apaches  imitate Whitemen, they try and embody everything that would be thought of as wrong, peculiar, or  inappropriate in Apache behavior to make the Whiteman a prime example of wrong. An account  mentioned by Basso includes the Apache Whiteman addressing his fellow Apache with the the term  "friend". In Apache society, there is not a word for "friend". The term most similar to "friend" means  "toward me, he is good" and it is only used to describe others who the Apache has known many years  and where feelings of respect and confidence are shared among the two people. This is different from  the way Whitemen use the word "friend", which the Apaches think they throw around foolishly,  ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION irresponsibly, or when the Whiteman wants something from an Apache. In the world of the  Whiteman, friends call their friends by first names many times in a conversation. In Apache society,  calling someone by their first name is only acceptable for people who are extremely close, and even  these types of relationship follow the rule of name avoidance. Apaches see the overuse of a person's  first name or the term "friend" as the Whiteman violating the rights of others. Public physical contact  and prolonged eye contact have meanings of aggression, homosexuality, and encroachment of one's  personal space by Apache society. On the other hand, public physical contact and prolonged eye  contact are mainstays in Americans interactions and greetings with one another. Hugging, shaking  hands, gazing into the eyes, slapping on the back, and steering into a seat are all seen by Apaches as  the Whiteman's lack of self­restraint. • Gabriela Garces Some of the controversies surrounding the use of language in hip hop performance is the use of raw  language, violence, and misogynistic lyrics. Each one of these controversies are all intertwined within  each other and usually are present in every rap song. Violence is typically classified as “raw,” for  example someone talking about doing a drive by might be considered raw. This type of music  represents male because most rappers are males and is identified with “…conditions of joblessness  poverty, and disempowerment, which continue to be the norm for Black UN working class.” • Nancy Nativi o Some controversies were found by the late 1960s, when hip hop crossed over into mainstream  public language.  Hip hop was considered strong, aggressive, highly fluent, powerful talk. On  June 5, 1993, African American minister Rev. Calvin Butts held a "rap in" in Harlem, to which he  had invited participants to bring offensive tapes and CDs to be run over with a steamroller. In  1994, Dr. C. Delores Tucker, head of the National Political Congress of Black Women, was  successful in getting the U.S. Congress to hold hearings against rap music. She joined forces with  a White male conservative, former Secretary of Education William Bennett, to mount an all­out  campaign against rap music. (Smitherman article, Lecture Slide 10/20) o According to Dr. Tricia Rose, black music has shifted from offering solutions to simply  reiterating common sentiments, disintegrating the cultural art form that used to be community  affirming. She thinks that one model hip hop embraces is the “pimp/ho” model, an analogy for a  dominant/submissive relationship. She alluded to the limitations of this, explaining that there is  no room for a third role, and that it provides no base for the construction of collective social  movements.  (Smitherman article,  Lecture Slide 10/20) o In class discussion, Prof. Keating explained the views of hip hop.  The type of music was  described as male rappers identifying themselves and powerful and masculine.  This was done by  portraying masculinity though violence (shown against other males and women) and aggression  (gangs).  In these hip hop videos gender is clearly isolated showing men as dominant and  powerful while showing women as sexual objects.  This is found to be degrading for women due  to portraying them as submissive and sexual, through the clothes women wear, dancing and  gazes, and how men treat women in the videos as objects.  (Class Notes 10/20) ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION 12. What is the cultural and historical origin of the tradition in which rap music is one of the latest  innovation according to Smitherman?  • Meiling Wang o It was originally from the West African tradition music. It is different from rap but is  important for the formality of the rap genre.  o Rap music fully demonstrates the use of African American English, which develop into a  different grammatical system later on bu based on African language.   • Samantha Gonzales Language in hip hop is thought of as misogynistic, violent, and prompting the drug dealer/pimp  lifestyle for young male listeners. All three of these issues go hand in hand; drug dealers and pimps  are known also to be misogynistic and violent, misogynists can also be violent, and vice versa. These  issues promote a gender hierarchy of the pimp/ho, with men (primarily black men) being the ultimate  superiors above even police and government. On the other hand, the women portrayed in hip hop are  just sexual images placed there for the pleasure of the superior man. When listeners see these  portrayals in music videos, it makes them want to be just like the male superiors and treat women like  they are treated in the videos. Listeners also see and hear the violence of the music on the radio and in  the videos and in turn want to embody the persona they see the male superior embody. The issues  with hip hop allow for gender hierarchy of males above females to be strengthened in society as well  as making it hard for young male listeners to find their true identity. They are too busy trying to  mimic the people they see and hear that they do not really know who they are. • Gabriela Garces According to Smitherman “rap was originally in the African American speech community to refer to  romantic sexualized interaction, usually originated by a man for purpose of winning the affection and  sexual favors of woman.” Along with the original meaning rap developed a second meaning as well.  Rap is classified as any kind of strong, aggressive, highly fluent, powerful talk. • Nancy Nativi o Smitherman states the term rap was originally used in the African American speech community  to refer to romantic, sexualized interaction, usually originated by a man for purposes of winning  the affection and sexual favors of a woman (see, e.g., Kochman, 1972).  (Smitherman article,  Lecture Slide 10/20) o Rap music is rooted in Black oral tradition of:  tonal semantics, narrativizing, signification,  African syntax, and other communicative practices. Also, rap is considered the surviving African  tradition of "Nommo" and the power of the word in human life (see, e.g., Dance, 1978; Dundes,  1973; Gwaltney, 1980). The rapper is considered a postmodern African griot (West African poet),  the verbally gifted storyteller and cultural historian in traditional African society.  As African  ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION America's "griot," the rapper must be lyrically/linguistically fluent; he or she is expected to  testify, to speak the truth.  In the early formation of rap music, the rapper was expected to speak  with quickness. (Smitherman article, Lecture Slide 10/20) 13. Summarize the gender roles of males and females in Bedouin society and how these are  communicated. How do these roles compare to how women and men are portrayed in  advertising scenes in the US? • Meiling Wang o Women apparently do not have the same equal rights with men o The culture practice veiling demonstrates the importance of women’s sexual modesty in the  society o Women’s daily activity were strictly controlled by her husband and family o On the other hand, men have much more freedom and take control of their own family or  society. o The difference on gender role create a significant hierarchy that it rise higher value in men  than women in society.  • Samantha Gonzales Rap music origins are rooted in the Black oral traditions of tonal semantics, narrativizing,  signification, African syntax, and the surviving African tradition of "Nommo". The modern rapper is  seen as a postmodern African griot, a talented storyteller, historian, and musician in African society. • Nancy Nativi o To the Bedouins of Western Egypt, the intrinsic impurity of women places almost all moral  superiority in the male realm.  In Bedouin thought:  maleness associated with autonomy,  femaleness associated with dependency, men preference for sons over daughters, mourning with  birth of daughter, women’s association with nature is a handicap to their becoming morally  worthy.  (Abu­Lughod 119,129­132) o Bedouin woman’s association with nature is strongly connected to menstruation and  sexuality, which are considered insurmountable barriers to piety and morality.  Once the  women get married they must obey their husband. The man is supposed to work hard to  maintain the family, have money to buy food, and everything else. While the man does  all these things, the women stay home and takes care of the children and the house. The  women have gained more respect, but the man still has the power.   o The advertising scenes in the U.S. portray the women dancing freely and everyone engaging in  the music.  Although women typically use veils and they are “used to show respect for that social  order, and the people who represent it, women must deny their sexuality. They do so by denying  sexual interest—avoiding and acting uninterested in men, dressing modestly as to not draw  attention to their sexual charms, and veiling. By distancing themselves from sexuality and its  social associations, they escape moral stigma and only gain the kind of honor open to them:  modesty, the honor of voluntary deference, which is the moral virtue of dependents in Bedouin  society.” (Veiled Sentiments Page 165) ANT 307/LIN 312 MIDTERM #2 REVIEW COMPILATION 14. Colleges in the US were closed to women until the late 19th century and this was justified on the  grounds that school attendance endangered women’s health and jeopardized their ability to  bear children. In 1837 Mary Lyon defended her creation of the first college for women, Mt.  Holyoke, by citing its role in “the preparation of the Daughters of the Land to be good  mothers.” Mt. Holyoke was built in rural Massachusetts to protect the students from the “vices  of big cities.” Discuss how this limitation of access is an example of the “naturalization” of  gender differences. • Meiling Wang o A representation of Western’s view on gender role o Our society accepts the fact that women being portray as athletic and masculine like the  image of men. o However, people see the man is gay if the ads portray him with feminine features. In our  culture, we certainly take reject the person’s gender identity, when he lose their masculinity  and portray as a woman.  • Samantha Gonzales Bedouin males' association with autonomy and moral superiority anchors their spot the top of the  gender hierarchy. Bedouin females association with dependency and nature established their place at  the bottom of the hierarchy and handicaps them becoming morally worthy. The acts of veiling, saying  away from men who are visiting the home, and the inability to pray or attend any church functions  while menstruating by women are communications of the gender hierarchy. Bedouin makes have the  freedom to basically do anything they like and do not have to worry about who is seeing them or if  they can pray or not. In US advertising, women and men are portrayed in very similar ways as they  are in Bedouin society. Men are posed in powerful stances whether they are alone or with a female  model, while women are almost always posed in weak, unstable, and helpless ways. The strong  stances of US male models and the weak stances of women parallel the strong hierarchical role  Bedouin makes have compared to Bedouin females. • Gabriela Garces By not allowing women to attend college just because it was thought to jeopardize woman’s ability to  bear children is the perfect example of naturalization of gender roles. Naturalization is when there is a  link to something that is natural like women and the ability to bear children. The naturalization of  woman in the 19th century was a way for males to keep woman from getting a college education.  This also is shows that the value of woman was placed on their ability to have children and not their  education, continuing the thought that woman belonged at home taking care of the children while  mean worked to support the house hold. • Nancy Nativi o “naturalization” ­ refers to the process of acclimatization to 
More Less

Related notes for ANT 307

Log In


Don't have an account?

Join OneClass

Access over 10 million pages of study
documents for 1.3 million courses.

Sign up

Join to view


By registering, I agree to the Terms and Privacy Policies
Already have an account?
Just a few more details

So we can recommend you notes for your school.

Reset Password

Please enter below the email address you registered with and we will send you a link to reset your password.

Add your courses

Get notes from the top students in your class.