Chapter 2 Study Guide Everything in chapter two summed up in one word document.

1 Page
74 Views
Unlock Document

Department
Spanish Language and Literature
Course
SPAN 101
Professor
Ibis Lam
Semester
Fall

Description
The verb estudier and estar Common ar verbsSINGULAR Bailarto dance Estudiarto study Yo studio I study Buscarto look for Explicarto explain Tu estidias you study Caminarto walk Hablarto talk Udelella estudia you study Cantarto sing Ilegarto arriveCenarto have dinner Ilevarto carry PLURAL Comprarto buy Mirarto look Nosotrosas estudiamos we study Contesterto answer Necesitarto need Vosotrosas estudiais you study Converserto converse Practicarto practice Udsellosellas estudian you study Desayunarto have breakfast Preguntarto askDescansarto rest Preparerto prepare SINGULAR Desearto desire Regresarto return Yo estoy tu estas el esta Dibujarto draw Terminarto endEnsenarto teach Tomarto take PLURAL Escucharto listen Trabajarto work Nosotros estamos vosotros estais ellos estan Esperarto wait Viajarto travel Interrogative words VocabularyAdondewhere to La clase y la Universidad Las materias Comohow El compaero de classeclassmate La administracinbusiness administration CualcualesEl compaero de cuartoroommate El arteart whichwhich ones El estudiantestudent La biologabiology Cuandowhen El profesorteacher Las cienciassciences Cuantohow much El borradoreraser La computacincomputer science Cuantoshow many El escritoriodesk La contabilidadaccounting De dondefrom El librobook La economaeconomics where El mapamapEl espaolSpanish Dondewhere La mesatable La fsicaphysics Pro quewhy La mochilabackpack La geografageog
More Less

Related notes for SPAN 101

Log In

OR

Join OneClass

Access over 10 million pages of study
documents for 1.3 million courses.

Sign up

Join to view

OR

By registering, I agree to the Terms and Privacy Policies
Already have an account?
Just a few more details

So we can recommend you notes for your school.

Reset Password

Please enter below the email address you registered with and we will send you a link to reset your password.

Add your courses

Get notes from the top students in your class.

Submit